Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 19. oktober 2011

Sengegavlen

"Skaberakket" (husbondens utsagn) - dvs. sengegavlen har riktignok vært på plass en stund nå. Men jeg har ikke vist et skikkelig bilde av hvordan det ble til slutt. 
HER har jeg skrevet om da den kom på plass og HER har jeg skrevet om da "skaberakket kom i hus:)


Nå må det jo sies at husbonden,  etter ca 6 måneder, virker mer enn fornøyd med sengegavlen.  For på spørsmål om vi skal fjerne den, kommer det et klart "NEI, eg har jo strevt med å få den opp! Det blei jo fint!" 

I ettertid har jeg "lurt" meg til å feste på en wallsticker.  Enkelte ting må man bare skynde seg å gjøre:) Lettere med tilgivelse enn tillatelse, har jeg erfart:) Et nytt høylydt sukk hørtes da fra min bedre halvdel. Det gikk seg til det også:)

Vi hadde nok hverken hatt dør som sengegavl eller en gammel mammelukk på veggen, hadde det ikke vært for meg. Og til alle dere andre som gjør det samme; Toppen Beck og Halvor Bakke tar skammelig feil i sine påstander om at vi både mangler romantikk og at våre menn mistrives! Det er vel kanskje mer at våre menn ikke bryr seg så mye, kanskje. Min husbond virker lykkelig, han. Underkuet er han så men ikke! Vi er ganske så samkjørte når det gjelder hvordan vi vil ha det. Enkelte ting må den kjære husbond riktig nok fordøye  - f.eks valg av sengegavl:) og noen få ting til som jeg har kommet drassende hjem med:)




Og når det gjelder at alt skal være hvitt (dvs. i vårt tilfelle eggeskallhvitt, mild hvit, skygge), så må jeg bare si at vi har vært gjennom den tiden med forskjellige farger i alle rom. Dette soverommet var mørk gammelrosa for ikke så lenge siden!  Vi trives så mye bedre med en langt lysere tilværelse. Og sånn vil vi ha det - lenge! Punktum finale.


Igjen - tusen takk til alle dere som titter innom her og i tillegg er så greie å legge igjen en liten hilsen! Og et varmt velkommen til nye følgere! Håper dere finner inspirasjon her.

Ønsker dere en fine kveld!


32 kommentarer:

  1. nydelig, bare nyyydelig... !!!

    SvarSlett
  2. Åh...så fint!!
    Og de nydelige putene som er her også.....
    De venner seg heldigvis til innfallene våres...hihi....
    tenker han ligger godt her jeg :o)
    Fikk fatt i noen dører tidligere i høst...en skulle jeg bruke som sengegavl. Men de er usymmetriske....og da tror jeg ikke det blir fint. Så da er det å jakte på en ny da...
    Nå har jeg fått fine nattbord på plass da :o)

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Kjempefint med den sengegavlen og så fint du har gjort den også. Eg har ei dør som sengegavl på hytta. Og gubben var nå ikkje så begeistra, men som du sier de venner seg til det. Og her i huset er det nå ofte sonn at han ikkje merker forandringer heller, han bryr seg egentlig ingenting om interiør og eg får nå for det meste lov å styre på som eg vil.
    Ha ein fin kveld. Klem

    SvarSlett
  4. Så flott.....nydelige puter også.Innimellom må det litt bearbeidele hos oss også.....

    Ha en fin kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  5. Hei Hjørdis :)
    Skjønn sengegavel dere har ordnet dere ღ og så kjekt at din mann liker den, det er jo det beste :) For det er ikke alt disse mennene våre liker med det samme, hihi… Min er slik han også, må venne seg til tanken, men han sier helt klart fra hvis det ikke er greit :) Lys og trivelig, her hos deg… koselig ღ Man har alltid hatt behov for forandring, og slik kommer det til å være fremover også – man finner noe man liker og har det slik, inntil man har behov for stilskifte igjen om noen år :) Men jeg må si at jeg liker det romantiske og hvite fremfor knallfarger som var for noen år siden :) Ønsker deg en fortsatt fin kveld og uke, stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
  6. Oi,dette er virkelig nydelig,Hjørdis.Skulle gjerne hatt en slik sengegavl,men soverommet vårt er lite og hver cm må utnyttes.Derfor ingen sengegavl.Egghvit er en favoritt her også og mannen er fornøyd. Trives gjør han også. Hadde en periode med gule rom,men der er historie.Ha det fint.Klem

    SvarSlett
  7. Så romantisk og flott! En utrolig lekker sengegavl, ingen har maken til denne. Virkelig skjønt!

    SvarSlett
  8. Haleluja, Hjørdis!!

    Min mann har heller ikke interiør som hovedinteresse, men han liker å snekring og ikke minst utfordringer...som han får i bøtter og spann:)

    Herlige bider...sengegavlen er bare vakker!

    Stoor klem!

    SvarSlett
  9. Kjempelekker er den sengegavlen, og så fine puter.Nå aner jeg ikke hverken hva Halvar eller Toppen har sagt, men vi må vel få bestemme selv hvordan vi vil ha det hjemme. Jeg synes det er veldig OK jeg at min kjære ikke har veldig sterke interiørmeninger. Han er glad og fornøyd med alt slik det er og skjønner aldri helt hvorfor jeg vil male eller ommøblere for det er jo så fint fra før. Men når ting er gjort så ser han at det er finere (iallefall sier han det)

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  10. Hei på deg.

    Så godt skrevet, kunne ikke vært mer enig med deg. ;p. Så kan de andre si hva de vil om den saken. Disse 2 du nevner er jo mye mer trendy, å liker kanskje den litt mer minimalistiske stilen. Men det passer ikke meg vaffal. Hvitt med en blanding av lin og kurv er tingen nå. Å drivvedlooken kommer det mer og mer av, men shabby chic er ikke ut!!!

    Ellers var det lekkert hos deg, du har en fin blogg jeg vil se mer av. :o)

    Klem Simone

    SvarSlett
  11. Himmelsk vakker,
    både sengegavlen og putene med rødt monogram! Her ville jeg (og mannen!!) trivdes utmerket ;)

    Toppen Bech og Halvor Bakke kan dra dit pepper`n gror ;)

    Sove godt!

    Klemmer

    SvarSlett
  12. Det var utrolig fint:) drømmer om en slik sengegavl jeg også, men må nok vente til alt annet vi driver med i huset om dagen er unnagjort:) liker gamle dører og å bruke de på forskjellige måter. Jeg har selv to dører som skal fram bare oppussinga vår er ferdig, og biloppretter'n må bare bære de inn altså;) takk for masse inspirasjon!
    Bente

    SvarSlett
  13. Ja, det må jeg si var sengegavel med stor S! Og så hvit - det må jo enhver mann klare å leve med? Tenk om du hadde brukt den slik den var?!!! NYDELIG, er det hos dere, og nå fikk jeg jo litt blod på tann....! Dette må jeg vise til Bygårdsmannen!

    Ha en fin høstdag!

    Klem Cathrine:-)

    SvarSlett
  14. Nydelig sengegavel og soverom.
    Helt enig med deg, ang Halvard Bakke og Toppen Beck. Min mann vet hva hva han vil og er lykkelig han også. Selv om jeg drar inn ting i huset han i utgangspunket ikke liker.

    Ha en fin torsdag.
    Her regner det som bare det. Jeg har fri dag og skal svinge vaskekosten:-)
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  15. Det ble helt nyydelig!! :-) Flinke dere er!! :-) Ha en super høstdag! KLEM

    SvarSlett
  16. Kjempeflott sengegavlen ble!! Og de så nydelige putene da.
    Alt er vakkert.

    Ønsker deg en god dag.

    SvarSlett
  17. Så fint med en dörr som sänggavel, det hade jag inte sett förut. Det är en jättefin idé, jag tycker det blev superbra. Och så fina örngott på kuddarna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  18. Takk for skryt, synes de er ennå finere i virkeligheten enn på bildene, jeg er jo så dårlig på fotografering. ÅÅ den brødfjølen skulle jeg likt å hatt, tenk maken til mormors krydderkrukker. Skjønner godt du angrer at du ikke kjøpte den.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  19. Hei du! Så flott det med med sengegavlen. Litt morsomt at du viser bilde av den for jeg holder også på med å male en gammel dør som også skal brukes til det samme. Nå er nok ikke min så fin og gammel men fin nok til at jeg kan bruke den. Er helt enig at hvitt er en flott farge og her går det også mer og mer over i hvitt og lyse farger. Hadde tidligere malt det meste som var "hvitt" i eggeskall men jeg synes den har gulnet altfor mye så nå går det i helt hvitt. Får bare krysse det jeg har at hvitfargen holder seg hvit denne gangen.
    Ønsker deg en trivelig kveld og tusen takk for flotte bilder du viser.
    Klems...

    SvarSlett
  20. Takk for koselig hilsen hos meg, det varmer =) Sengegavlen din ble flott synes jeg. Ang. etiketter så kommer det snart noen tags igjen i nettbutikken med vintage portretter, de samme som jeg har hatt i kolleksjonen før. Kan jo hende du kan bruke dem hvis du ikke får til å lage noen selv du er helt fornøyd med? Men jeg synes da de var fine de tagsene som er på bildene med plommelikøren lenger ned på bloggen her.Glassene med plomme og vanilje er jo så flotte og dekorative i seg selv!!

    SvarSlett
  21. Fantastisk fint! Rett og slett! Takk for at du stakk innom bloggen min :)

    SvarSlett
  22. Smiiil, fordi jeg kjenner meg så inderlig igjen gitt;)

    Men,når vi damer blir så inderlig fornøyd, så kommer jo det mannen til gode?
    En blid frue på soverommet må jo være en hver mann sin drøm:)

    Gavlen OG putene var LEKRE!
    Veldig kjekt å se!

    Takk for titten og en strålende helg til deg.

    Klem,klem,klem.

    SvarSlett
  23. Den blei råålekker!! Hvertfall med wallstikkersen på :)
    Ha en fantastisk helg

    klemmer

    SvarSlett
  24. Å, det var bare kjempefint med den døra der! Jeg har ønsket meg en sånn lenge, men har ikke funnet en egnet dør ennå. Men en dag dukker den nok opp...

    Ønsker deg en fin søndag! Klem Nina

    SvarSlett
  25. What a beautiful Bedroom !!!!!!! Love it, love you're blog, put it on my blog list, hope you don't mind!!!

    SvarSlett
  26. Her i gården hender det ofte at husbonden måper og undrer seg over ting som kommer i hus.
    Da vi kjøpte hytta gikk jeg jo helt av henglene. Så mange rom å pusse opp og fylle med møbler og pynt! O lykke.
    Alt ble hvitmalt og gamle møbler pusset opp. Skuffer og skap er fyllt med loppefunn og antikviteter.
    Da jobben var gjort, spurte jeg han om han synes det ble for søtt?
    Jeg synes det er sommerlig og gammeldags, var hans kommentar.
    Selv om jeg ikke spør han til råds før jeg setter mine idèer ut i livet, må jeg si at hans kommentar varmet. Det er viktig for meg at han også vil kjenne seg hjemme - skulle bare mangle.
    Jeg liker og å innrede etter mitt eget hjerte. Da får vi også et hjem som er unikt.
    Til slutt: fin sengegavl. Ordtaket du har klistret på har jeg også brukt noen ganger. Fine ord.
    Sov godt.
    Klem Marit

    SvarSlett
  27. he he... Herlig innlegg Hjørdis, jeg sitter her og smiiiler for meg selv ;) Kjenner meg igjen kan du si.. Ikke alltid full jubel i stua over ting som blir forandret eller dratt hjem, men spør jeg om jeg skal fjerne det så er svaret NEI! ;) Dette ble jo nydelig da! 'Skaberakket' er praktisk og kan jeg tenke meg, når man ønsker å sitte i sengen ;) Så fint med den teksten på og hele rommet så delikat og lekkert!

    Kos dere med det og blås i hva såkalte 'bedrevitere' må si, en får gjøre som man har lyst til og ha det som man liker best selv!!

    Så du liker lakris og te da, ja te er godt i mange varianter. Vet at lakris ofte inneholder gluten, så godt at det finnes noen unntak. Jeg synes i det hele tatt at det stadig skjer forbedringer på den fronten. Du får nyte luksusteen din med andakt og følelse, god uke videre til deg ;) Klem fra meg <3

    SvarSlett
  28. Åh, SÅ fint!! :):)
    Med så koselig soverom tror jeg det hadde blitt tidlig senga på meg. ;)
    Klem

    SvarSlett
  29. Åååå helledussen, har nesten ikke ord.... Rett og slett lekkert, lekkert;)

    Ønsker deg en herlig onsdagskveld:))

    SvarSlett
  30. Heisann:)
    Så flott sengegavl, og utrolig morsom lesing. Kjenner meg veeeldig god igjen. Min bedre halvdel trodde det hadde tørna for meg, da jeg forlangte ei dør over senga hihi.Og du har helt rett i begrepet - bedre med tilgivelse enn tillatelse - den funker hver gang:)
    Lykke til med utfordringen hos Nib:)

    Ønsker deg en knallflott kveld og helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)