Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




tirsdag 28. mai 2013

Gamle fluktstoler

Da jeg var på antikkauksjon i høst, kom vi hjem med, for oss, mange godbiter. Blant annet 2 fluktstoler uten stoff. Skiftet stoff på fluktstoler hadde jeg gjort før, så det var ikke noe hinder.


I tillegg til stoff trengte jeg 2 korte rundstokker til hver stol.

Og for en lykke at jeg fant "Liggestolestoff" på Stoff og Stil i Stavanger:) Ferdig bredde på 45 cm.
Da var det bare å sy to løpeganger i hver ende.


På et øyeblikk var fluktstolene fiks ferdige:)


Og vi kunne sette oss ned og bare nyte


det gode været:)

Jeg har vært lite aktiv på bloggfronten i det siste grunnet flere nærstående begivenheter. Det pusses på båter, males og renskes opp i mine altfor mange bed og forøvrig på eiendommen. Låven som er lagringsplass om vinteren må tømmes og rengjøres. Naustet er oppbevaringsplass for snekken og etter at den er sjøsatt skal tunge gulvplanker på plass. Vi står på i hver ledige stund. I tillegg setter vi i gang med nye prosjekter:)

De siste dagene har t.o.m. internettet sviktet og det er skikkelig ergerlig!! Men nå kom jeg endelig inn og håper at jeg klarer å postlegge innlegget.

Men ellers skinner solen og vi må bare nyte de siste maidagene:)

Tusen takk for så mange gode ord dere legger igjen her! Jeg lover å komme sterkt tilbake.

Ønsker alle som tar turen innom noen fine dager!
Takk for besøket!

Smil og klem fra Hjørdis

23 kommentarer:

  1. Hi hi...nå sa jeg " ja" høyt for meg selv....for der var du jo igjen ! Så koselig som ALLTID!!!
    De skjønneste bilder med deilig sommerstemning.
    Stolene er superflott!

    Kos deg du i solen, så blogges vi plutselig igjen min venn.

    Solskinnsklem fra moi:)))

    SvarSlett
  2. Bellissime le tue sedie!!
    Ottimo lavoro!!
    Un bacio dall'Italia!!
    Sabry!!

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder med herlig sommerstemning:))så fine dei fluktstolene og,så flotte dei blei med litt fornyelse!
    Herlig når det er sol og varmt,her er det skya til men er lunt og varmt❤

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Så fint at du kom med dette innlegget nå, jeg har nemlig et par arvede fluktstoler lik disse, som vi ikke tør sitte i fordi stoffet er så morkent.
    Må se å få gjort noe med dem!

    Jeg har problemer med at bloggen ikke oppdater seg når jeg skriver nye innlegg, så jeg vet ikke om dere som følger meg får det med dere. Men nå er det altså et nytt innlegg fra meg:)

    SvarSlett
  5. Her kunne jeg fint ha satt meg rett ned og tilbragt flere timer :)
    Stolene ble kjempefine!

    SvarSlett
  6. Så flotte stolen ble. Kommer på koselige minner fra min barndoms hage :). I tillegg praktiske, lett å sette vekk for vinteren. Kjekt for alle med liten lagringskapasitet :)
    Ønsker deg en fin kveld!
    Anette

    SvarSlett
  7. Så koselig med slike fluktstoler.
    Har ikke lykkes i å finne sånne fine på loppisjakt nei.
    Lekkert stoff var det også.
    Dere er flinke som står på å får det fint hos dere. Selv passer jeg mitt barnebarn mye så da blir det ikke så mye tid til annet. Men snart har jeg bare en jobb, så da ble det bedre tider.
    Håper du vil være med på en giveaway hos meg Hjørdis...og ellers ønsker jeg deg fine sommerdager.
    Håper vi snart kan sees

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Så fine de ble. Jeg har en fluktstol selv, som jeg ønsker å skifte trekket på. Med dine gode tips, kan det hende at jeg prøver meg.
    Ønsker deg en fin og god uke videre

    Klem Anne Line

    SvarSlett
  10. Hei :) Sååå fine de ble, du er flink! Jeg har to lignende stoler som absolutt bør få nytt trekk. Stoffet har jeg kjøpt inn, men så var det å sy da... Nå ser jeg at dine ble superfine og jeg håper at din inspirasjon får meg og symaskina i produksjon etterhvert :) Mine stoler står mest til pynt, og det er en viktig funksjon. Jeg ønsker deg en fortsatt finfin uke :)

    SvarSlett
  11. Hei..
    kjempeflotte stoler og ein koselig blogg. Har to slike arvede stolet sjølv som eg i fleire år har drøymt om å få soff på. Ser no eg kan bestille på nett frå Stoff og Stil, men kor mykje stoff beregna du per stol??
    Ynskjer deg ein flott sommar :)
    Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei😊 jeg beregnet 40 cm pr stol som inkl. ca 8 cm løpegang - totalt 16 cm. Du bør måle fluktstolens lengde når den ligger flatt. Ferdig sydd skal det være like langt. Lykke til!😊

      Slett
  12. HEI PÅ DEG DU SKJØNNE:)
    SÅ FLINK DU ER
    HAR EN STÅENDE I UTHUSET SOM JEG MÅ PRØVE Å TREKKE OM
    NYT KVELDEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  13. Flotte stolar- huskar mamma hadde nokon slike- og dei var veldig behagelege å sitte i- Deilig sommarstemning! God helg!

    SvarSlett
  14. Så flotte fluktstoler du har fått til! Slike står høyt oppe på min ønskeliste...
    Ønsker deg mange flotte sommerdager framover.
    Titti-klem

    SvarSlett
  15. Hi hi :) Det var da morsomt at vi har bryllupsdag på samme dag- og i tillegg har vi samme vindunk :) Måtte vise det til mannen min.

    Du har de skjønneste bilder av det aller vakreste :) Så koselige stoler.

    Ønsker deg en herlig juni uke


    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  16. De ble veldig fine :-) Jeg ønsker meg slike til landstedet jeg ;-)

    Ha det godt, og nyt utsikten - klem Siv

    SvarSlett
  17. Gjenbruk er gøy....og de fluktstolene ble jo kjempe fine. Håper du får mange fine soldager fremover. Varm hilsen fra Maliva

    SvarSlett
  18. Det høres ut som dere har travle tider i Hidlesundet, våren er en travel men du så kjekk tid. Herlig når det skjer ting.
    Jeg kan nesten ikke se meg mett på bildene, så utrolig sjarmerende med stolene mot sundet, sukk...
    Jeg ønsker meg slike stoler, men de er ikke så lette å få tak i, hadde passet perfekt på brygga.
    Her er det også travle tider er akkurat ferdig med konfirmasjon og sydentur, nå står båtfestivalen for tur.

    Nyt dagene og sommeren :-) klem Anita

    SvarSlett
  19. Så flink du er! Stolene ble jo som nye! Eller finere! Flott stoffvalg! Nå når det er sommer og sol, blir det litt mindre tid til blogging. Det er vel bare helt naturlig! :) Ha fine sommerdager!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  20. ❤❤❤Bare rett innom med en klemmmmm❤❤❤

    SvarSlett
  21. Man kan jammen bli sprekkferdig av misunnelse av dine bilder!!!
    Merker jeg misunner deg utsikten,de skjønne nostalgiske stolene og tilgangen til Stoff og Stil!
    Herlig herlig.Håper dere får nyte stolene i helgen!
    Toveklem :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)